måndag, mars 01, 2010

winnerbäck

jag sitter och lyssnar på winnerbäck. Jag tror att jag aldrig kommer tröttna på hans musik i alla fall inte så länge jag är ung. Jag tror inte jag lyssnar på winnerbäck när jag är 40-50 år. Men det hade varit rätt coolt. men jag tror inte jag hade känt igen mig själv i hans texter som jag gör nu.
Det som gör att jag tycker om hans texter är just för att jag kan känna igen mig i många av hans låtar och så att det finns alltid en låt som passar oavsett om man är glad, ledsen, känner ensamhet osv.
det var ett tag sen jag lyssnade på winnerbäck. har inte gjort det på ett tag, men det har sina skäl, lyssnar jag på winnerbäck så tänker jag på en person som fick mig att börja lyssna på Lasse.
saknar den gamla tiden som du o jag hade oavsett vad vi gjorde. Vet inte varför det har blivit som det blivit trots att jag har frågat dig... du har sagt att vi tar det sen... Men du måste förstå att jag börjar undra från att träffas flera gånger i veckan till inget... du kanske inte tänker så mycket på det. men jag har gjort det väldigt mycket .
men tillbaka till winnerbäck nu. jag sitter och lyssnar på låten tidvis. Den låten stämmer ju rätt bra nu trots att jag har skrivit om en vänskap här ovanför.
jag sitter och tänker på min första winnerbäck konsert i baltiska hallen 21 november 2009 i malmö . jag kommer ihåg den som om det hände igår. Den kvällen betyder mycket för mig. kommer ihåg hur de första minuterna var när jag såg winnerbäck att jag tyckte det kändes konsstigt men samtidigt underbart.
tänk och vara han för en dag. det hade varit kul men då tror jag att all den spänning och så man känner för honom hade försvunnit och det hade inte varit kul längre och lyssna på han.
när jag fyllde år så fick jag en bild på winnerbäck med hans autograf. Älskar den bilden, vet inte riktigt varför men det är nåt i den bilden som jag gillar.
nu ska jag fortsätta lyssna på winnerbäck sen fortsätta plugga matematik. det går inte så bra och plugga men måste ändå. hade varit roligare och plugga tillsammans med någon.

Inga kommentarer: