söndag, mars 07, 2010

bartender yrket

har precis kommit hem från b2. Var där en liten stund, Nicko o monica kom också ditt. men jag drack inget. men det var rätt roligt ändå där, kul och stå och titta på folk och se hur bartenderna jobbar, tänk och kunna många olika drinkar i huvudet och sen göra alla drinkar rätt fort till gästerna, kunna hantera alla sorts människor, vara vänlig och trevlig mot alla trots hur trött,stressad man är. visst man lär sig alla dessa saker, men jag är ändå lite imponerad på de som jobbar som bartender och inom resturangbranchen.
förresten när jag var på b2 så kom min granne fram och pratade med mig om en annan granne i huset. den här grannen som vi pratade om kan spela väldigt högt på olämpliga tider. Jag passade på och fråga om hon har störts av mina fester och hon sa att hon aldrig har gjort det. Så sa jag att om det skulle vara så skulle hon höra av sig dagen efter eller bara ringa på dörren och säga till.

idag har jag inte gjort så mycket, har inte mått så bra, varit illamående från och till idag och varm och jag har stundtals kännt hur mitt hjärta har bankat mycket. jag brukar inte bli bakfull så det är konstigt om jag har varit det nu, eller så håller jag på och bli sjuk. hoppas verkligen inte på det.
nu ska jag ta en panpizza och sen titta lite på tv.

Inga kommentarer: