fredag, mars 12, 2010

fått mycket gjort

sov till halv 12 idag sen ringde min fina kusin , vi pratade om allt möjligt. Sen vid 1 började jag städa. Det behövdes. sen vid 2 satte jag mig och tentaplugga men det gick inte så bra. men satt ända till kvart över 3 sen klädde jag på mig och gick ner till ica för och handla mat och lite annat. sen till systemet, där jag träffade på crille och sofia. Fast de skulle inte göra nåt särskilt idag, de skulle festa imorgon men då ska jag på 25 års fest. Det blir säkert skoj,får man hopppas.
Jag stod ett tag och pratade med crille. han frågade om jag ville följa med på en kopp kaffe men jag kände att jag var tvungen och plugga en timme till.... jag har satt upp mål för varje dag när det gäller pluggandet. Så nu har jag pluggat en timme. nu orkar jag inte mer.
nu ska jag vila lite sen laga mat och sen får jag se vad jag känner för och göra ikväll.... blir kanske en lugn och skön fredag.

11 kommentarer:

jessica sa...

sa, sa, sa

Kära Marielle!

Tusen tack för fina ord, jag tar det till mig med glädje.

Ossian somnade kl 19.00, så nu sitter jag och slappar i soffan, tittar på, På Spåret finalen, ja, jag vet, vuxen poäng till mig!!

Vilken respons du fått på ditt förra inlägg! Vet inte riktigt vad jag skall säga mer än att, jag skulle heller inte uppskatta anonym kritik. Tar "gärna" emot kritik, men om jag ska ta den på allvar och ta den till mig, för att kunna jobba med mig själv, så vill jag självklart veta vem som framför den. Jag kan tänka mig, att du menar detsamma...

Hur som helst, så är det som du skrev, det är din blogg, du gör vad som krävs för att forma den efter dina önskemål, så enkelt är det!!

Kram

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Marielle sa...

hej igen Jessica.
ja det är så jag menar som du skrev men nu blir det att jag kommer granska alla kommentarer innan de läggs ut på sidan. Folk kan tydligen inte respektera att man har en åsikt och de en annan... mycket tråkigt tycker jag. Men det är min blogg så jag får styra upp det efter mina önskemål.
hoppas du har en trevlig fredag kväll... det har jag. kram

Sara sa...

Vad bra att du har satt upp mål för ditt pluggande. Mål behöver man här i livet för att klara av det.

Marielle sa...

det är alldeles rätt sara. vad gör du sara? jobbar pluggar?

Anonym sa...

den där sara, är någon du känner...
inte så anonym som hon vill ha det till...

Marielle sa...

till annonyma: då känner jag dig med...

Sara sa...

Jag jobbar i en Hm butik. Vad pluggar du för något förresten?

Marielle sa...

ok...vad trevligt. bor du i skåne? eller var bor du sara`?

Sara sa...

Nej jag bor i Göteborg. Hittade din blogg av en slump.

marielle sa...

vad trevligt