tisdag, mars 09, 2010

följa mitt hjärta

nu de senaste dagarna har jag suttit och tänkt lite. jag har kommit fram till att jag ska följa mitt hjärta och "min magkänsla" mer än vad jag gör idag och inte lyssna så mycket på andra. Till en viss gräns ska man lyssna på andra men inte helt. jag vet nu var jag drar den gränsen för när jag ska sluta lyssna på andra. Ibland är det bra och sitta och fundera. Tror det jag har kommit fram till är bäst för mig. Jag får sluta och tänka på andra hela tiden, måste bli mer självisk än jag är. Det är bara jag som drabbas av min snällhet och att jag lyssnar för mycket på andra. JAG FÅR BLI BÄTTRE PÅ DET. OCH DET KOMMER JAG BLI

i övrigt har jag haft en bra dag. åkte in med tåget imorse. träffade Jonas på stationen, hade följe till skolan, det var ju trelvligt. sen hade vi en rätt rolig lektion om prealgebra. Jag trodde aldrig jag skulle säga eller skriva det att matematik kan faktiskt vara roligt trots man tycker det är lite svårt i mellanåt.

Sen vid 12 åkte jag hem, riktigt trött var jag, förstår inte det, har ju sovit mina 8 timmar. så när jag kom hem så åt jag lite sen gick jag och sov. och sov riktigt gott. sen vid halv 6 tiden gick jag ner till systemet, känner för att ta nån god cider ikväll. då kom jonas ditt, han hjälpte mig med och köpa vit vin till lördag. jag hade tagit ett vin själv men han sa det var "dåligt"vin och att det finns bättre viner för samma prisgrupp så han hjälpte mig och hitta ett bättre.

och nu har jag precis kommit hem, ska snart äta lite och sen njuta och ta det lugnt ikväll med lite god cider här hemma

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.