lördag, mars 20, 2010

flickan

Jag har precis sett filmen flickan. Den var mycket bättre än vad jag trodde den skulle vara. Jag rekommenderar varmt att se filmen. Den får en och tänka till, hur kan föräldrar bara lämna sitt barn ensam hemma en hel sommar och själv åka och jobba utomlands. Tyvärr tror jag att i verkligheten, att det är ganska vanligt att barn bli ensamma mycket över sommaren. Förälrarna har inte tid med dom, deras jobb tar deras tid och så allt som ska göras. Barnen blir åsidosatta. Men visst finns det de som har föräldrar som bryr sig, finns för barnen och hittar på saker.
Åter till filmen. Jag tycker filmen var mycket bra och här nedan kommer en liten recention om vad filmen handlar om:
Sommaren 1981 blir en tioårig flicka lämnad ensam med sin faster när resten av familjen reser till Afrika på ett biståndsprojekt. Fastern blir snart uppvaktad av en man och ger sig iväg med löftet att komma tillbaka om bara några dagar. Flickan hemlighåller att hon nu är helt ensam och sommardagarna går. Med skärpta sinnen upptäcker hon gradvis vuxenvärldens ofta absurda och ansvarslösa beteende

Inga kommentarer: