tisdag, mars 30, 2010

lärareutbildningen

vaknade för en stund och såg att solen skin. Alla blir så glada och så när solen skinner men inte jag. visst tycker jag det är skönare när solen är framme än regn. Men jag blir inte gladare. Jag känner bara att det blir mer press på mig då, hitta sommarjobb, hjälpa pappa mer, allt som ska göras i skolan. skolan är verkligen inte någon lek nu längre,innan behövde man inte anstränga sig så mycket, vi hade mest praktiska lektioner och drama. men nu denna terminen så märks det att det har blivit svårare, kraven är hårdare och det blir inte lättare.Men jag ska klara att gå klart utbildningen. Den dagen jag går ut skolan och har klarat den så ska jag få en fin gåva av pappa.( jag vet redan vad jag ska få) Jag kom på att jag är halvvägs in i min utbildning nu. Tiden på skolan har verkligen gått snabbt.
Det jag kommer sakna på skolan är de duktiga föreläsarna., en del kurskamrater. Det arbetslaget jag hade nu i matematik var grymma, allihop, jag kommer sakna de. Marie, jag hoppas verkligen vi kommer hålla kontakten trots att vi inte längre gå samma kurs. jag ska göra allt för att vi ska göra det. Jag tyckte vi kommer så bra överrens och har kul tillsammans.
men det som är mindre bra med skolan att allt är så flumigt. man får inte riktigt svar på någotting. Jag kan ge ett exempel, jag hade ett möte med min kursledare för ett par dagar sen, jag frågade honom hur många gånger får man på sig när det gäller omtentor, han sa hur många gånger som helst, men att det finns en spärr om man ska söka till den avancerade nivån. av andra lärare så har man hört 3 gånger och nån har sagt som min kursledare. Men vad ska man tro på ? kan man lita på att kursledare sa rätt?? Det är ju särskilt viktigt för mig och ha klarat mina omtentor,börjar ju närama mig den avancerade nivån. då vill jag inte ha för mycket efter mig .
kommer inte på mer och skriva om skolan, men även om skolan har sina stora brister ibland så kommer jag sakna tiden på skolan när jag inte går där längre.
Nu ska jag snart fika med theress och sen en runda på stan, bla bibliotektet.
hörs kanske ikväll

Inga kommentarer: