onsdag, mars 24, 2010

en liten sten har fallit från mitt hjärta

Jag hade tenta i matematik idag. Jag skulle göra 13 uppgifter. Vissa var rätt svåra,tog sin lilla tid och lista ut dom. Jag satt och skrev i nästan 5 timmar.
Det var en uppgift på tentan som jag inte trodde jag skulle fixa, första gången satt jag en stund med den, kom en liten bit men kände att tiden sprang iväg så jag lämnade den uppgiften och gick vidare. Sen gjorde jag de flesta uppgifterna sen när jag var klar med dom gick jag tillbaka till uppgiften som jag körde fast i och satt en bra stund med den, kom en bit till.. men kände att jag inte var på rätt spår så jag lämnade uppgiften, kollade igenom och la till saker på de andra uppgifterna som var klara. Jag tänkte lämna uppgiften som jag körde fast med men jag tänkte jag ger den en chans till och som blixt från klar himlen kom jag på hur jag skulle räkna uppgiften. Och jag som hade suttit och kämpat med uppgiften så länge innan. jag gjorde de flesta uppgifter men vet inte om jag gjort rätt men hoppas attt jag får nåt poäng på alla uppgifterna. där var en uppgift som jag lämnade helt, jag satt en stund och klurade på den, men insåg rätt snabbt att jag inte kunde lösa den.
Som sagt jag vet inte vad jag ska säga när folk frågar hur det gick på tentan, det är med blandade känslor, jag tyckte det gick ganska okey men jag vågar inte vara så säker som jag var förra gången då jag trodde jag hade klarat det. Jag vill inte bli så besviken en gång till. Så denna gången har jag ingen direkt känsla på hur det har gått. MEN EN SAK ÄR SÄKER, JAG SATT OCH GJORDE MITT YTTERSTA PÅ TENTAN. jag kämpande verkligen med vissa tal.
När jag kom hem så åt jag lite och sen gick jag och sov, tog en stund innan jag kunde koppla av och till slut somna. Men så himla gott jag har sovit, vaknade för en stund sen, sen gick jag upp och pratade med diana på msn och nu skriver jag bloggen. Men nu är jag ledig i lite mer än 1 vecka, ska faktiskt bli skönt. Jag ska inte tänka på skolan förrän på måndag, då jag ska leta upp nångra böcker annars bara ta det lugnt då med.

vad långt detta inlägget blev. Hur har er dag varit?

Inga kommentarer: