onsdag, mars 10, 2010

annonyma kommentarer

när jag skriver min blogg skriver jag oftast från mitt hjärta och om det som händer i mitt liv. Ibland är det några personer som skriver kommentarer. Varför skriver man kommentarer som annonym ? vågar man inte stå för man tycker ? och nu kommer det säkert kommentarer på detta att du känner inte mig, därför är jag annonym, men det tror jag inte ett dugg på. Varför gå in och läsa min blogg och vara så enengerad i en bloggens text när man inte ens känner personer som skriver bloggen. Jag vet att många av gångerna är det folk i min närhet eller som känner mig på nåt sätt som går in och skriver annonym kommentar på det jag skrivit.

ni får läsa om mitt liv osv , och jag är ganska öppen när jag skriver. Visst jag har gjort så alla kan läsa min blogg.och då får jag tåla vissa kommentarer men jag accepterar INTE vad som helst. jag kan låsa den så bara de som har tillstånd och gå får läsa den.
Skriver man en kommentar kan man vara ärlig och skriva sitt namn annars kan man låta bli. annars blir det kanske att jag låser min blogg för annonyma kommententarer.

13 kommentarer:

Sara sa...

Varför bry sig om de är anonyma? du känner kanske inte personen i frågan så varför bry sig om man skriver sitt namn eller ej?

Läser jätte gärna din blogg och tycker om att läsa den. stå på dig med att skriva från hjärtat ! :)

Marielle sa...

svar till sara: klart jag bryr mig när de skriver saker som har med mitt liv och göra och sen inte vågar stå för det. de gömmer sig genom att vara annonym och det är inte schysst mot mig. det är ärligare och skriva vad man tycker och sen skriva sitt namn... som jag skrev i inlägget, varför bryr man sig och lägger ner tid på och skriva en kommentar om man inte känner mig. jag tror som sagt att dessa annonyma känner mig på nåt sätt.
kul att du tycker om att läsa min blogg,sara

Mocki sa...

Håller med dig marelle varför ska man vara feg o inte skriva sitt namn om man ska yttra sig... Vågar inte personen stå för vad h*n skriver så kan det ju vara .. Jag tycker om att läsa din blogg och hoppas få fortsätta med det om du bestämmer dig för att låsa den:)
Kram

Marielle sa...

svar till mocki:skönt och se att det är någon som håller med mig.
jag tror inte jag kommer låsa bloggen utan bara granska alla kommentarer FÖRST innan de läggs ut på sidan. men jag hoppas jag slipper göra det.
kul att du läser min blogg
kram

Sara sa...

Jag förstår fortfarande inte att anonyma kommentarer är så viktiga.. vad spelar det för roll om man skriver sitt namn.. man står ju ändå för det man har skrivit. Jag är ju lika anonym för dig nu som om jag hade kommenterat anonymt. Eller?

Jag tycker heller inte att du ska låsa din blogg. Tycker om att läsa den.

Marielle sa...

svar till sara: jag tycker som jag tycker och det är jag som bestämmer över min blogg. gillar jag inte och få annonyma kommentarer så vill jag inte få det i heller. skriver man en kommentar här så kan man skriva ut sitt namn annars kan det vara.

Sara sa...

Du behöver ju inte heller bli sur och irriterad över vad jag skrev!

Marielle sa...

det blir jag inte. men du/ni får respektera när jag säger att jag inte gillar annonyma kommentarer. det är inte du som är sara nordin?

Anna sa...

Du skriver ...
...varför bryr man sig och lägger ner tid på och skriva en kommentar om man inte känner mig...

Det är ju detta blogg världen är.. en värld a bloggar som man läser, skriven av folk man inte känner!

Nu tar du åt dig lite för mycket, tål du inte vad folk skriver så ska du nog akta vad du skriver. För blogg världen är öppen till alla, och ALLA läser inte bara folk du känner!

Lite tankar från mig ..

marielle sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Marielle sa...

jag tänker inte diskuttera detta mer!!
Tycker man inte om att jag inte gillar annonymma kommentarer så kanske man ska strunta och läsa min blogg eller bara respektera vad jag tycker i den frågan.

Sara sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Marielle sa...

hej sara. kul och höra att du tycker min blogg är rolig och läsa.hoppas du har en trevlig helg.