söndag, maj 16, 2010

söndag igen

helgen har varit bra, har blivit en del festande så idag ska det bli skönt och bara ta det lugnt idag. ska sitta och fundera ut vad jag ska göra på tisdag när jag ska vidiofilma en aktivitet som jag ska göra med 3-4 barn i åldern 3 år. Tycker det är svårt och komma på något. men just nu känns det som jag ska ta en lek, typ björnen sover eller kanske bara spela ett spel.
jag hade fest igår, det var både roligt och inte roligt, men det kan inte alltid vara roligt.Han var här också igår.,jag kände på mig att han skulle komma för han hade följe med en person som skulle hit, men jag tänkte att han ska själv få fråga om han också får komma hit , att jag inte skulle vara så snäll och säga att han får komma. utan att han själv fick fråga. Och det gjorde han. Men det kändes lite konstigt när han var här men men det är som det är. jag tänker inte lägga ner energi på honom eller hela den grejen. För jag vet att han inte bryr sig, han frågade om han fick komma bara för att ha något och göra och att vi har gemensamma vänner som var här. Tyvärr är jag inte sån person som kan utesluta en person. jag önskar att jag kunde det men jag vet hur det känns för den personen som blir utesluten från tex en fest och det är ingen rolig känsla så därför kan jag inte göra det. Även om jag önskar att jag kunde göra det i detta fallet, för att visa för den personen att jag också en gräns för hur man får vara mot mig, att jag inte accepterar vad som helst.
"storken" var också här, det var första gången. han tyckte lägenheten var fin. och tomas dök också upp så vi var 7 stycken här. jag trodde inte det skulle bli b2 men det blev det en snabb runda.Men det räckte för ingen hade pengar och dricka så mycket för. crille, den goa vännen köpte en drink till han o mig. sen gick vi hem till mig, folket hade sina saker här så de hämtade det och sen gick de hem, tomas o crille stannade,vi delande på en pizza och det blev en del prat. Jag förstod att "någon" vill stanna och sova över, men jag sa att jag ska sova själv inatt. jag hade sovit dåligt natten innan så jag kände att jag behövde en god natts sömn och det får jag inte när jag har folk som sover över här. crille gick först hem och tomas stannade kvar och pratade lite till. sen gick han också hem och jag började städa, var inte så trött då och det känns så skönt dagen efter att veta att man har städat och plockat undan det mesta på natten och inte vakna och se alla flaskor och så. finns inget tråkigare än det. så idag när jag vakna så behövde jag bara dammsuga så det har jag gjort nu. funderar på och gå och lägga mig ett tag till, hoppas att vädret håller sig så ska jag nog gå ut och gå en runda sen. skönt och komma ut lite. Sen ska jag bara njuta av en lugn söndag
17,50
min älskade kusin, så rätt du hade om det vi pratade om förra gången när vi pratade i telefon. Det stämmer verkligen. VARFÖR är den stora frågan
01,09
känns lite småjobbigt nu, saknar närhet just nu,och tankar for runt i huvudet, nä, det är väl lika bra och gå och sova igen, fast jag har sovit så mycket idag.

Inga kommentarer: