lördag, maj 01, 2010

om valborgmässoafton och första maj

valborgen började som sagt mycket bra. Var ju hemma hos pappa, och daniel kom också ditt, sen vid 6 på kvällen gick jag till crille och drack lite grogg och pratade med crille och bengt, men det var en massa strul fram och tillbaka vad vi skulle göra,till slut tröttnade jag och sa att jag ska ner till trollsjön och kolla majbålet, det är ändå en tradiontion och sen de som vill komma får komma men då vill jag få reda på det innan. Det var rätt trevligt i trollsjön, bengt och crille var rätt fulla redan då, de hade ju tagit några stycken groggar innan. där träffade vi på monica, nico, håkan, lotta och anders. vi stod och pratade med dom och så kollade vi så klart på majbålet. Sen gick vi hem till mig, jag crille, bengt, nicko o monica som var sagt sen tidigare på kvällen. Jag visste attt lotta och dom ville följa med också men jag kände inte alls för det, pga allt strul som var innan på kvällen. Sen hemma hos mig så satt vi och pratade lite och lyssnade på musik., tomas kom också upp hit. Blir så trött på folk som klagar över musiken eller festen när de själva inte har fester. har man inga fester själv så kan man vara tyst och vara glad för att man blir bjuden. Det kanske lät dumt, men ni förstår vad jag menar. Sen kom vi inte iväg till b2 förren vid 00,45. Men det var helt okey där, fick en jätte god drink som smakade cocos tror jag det var. Supergod!! Sen fick jag reda på att det inte var så bra med bengt, han hade trillat i mina trappor, jag trodde inte det skulle vara så allvarligt men han hade riktigt ont såg jag senare.PÅ b2 var lotta, håkan också där,så vi satt med dom. Paula var också där, jobbigare människa får man leta efter. Sen efter b2 så gick vi till bengt som satt utanför b2 och han hade riktigt ont, vi ringde ambulans som kom efter ett tag. Efter ett tag tog de in honom i ambulansen, de körde aldrig och man undra vad som hände, men efter ett tag gick jag o crille och köpte pizza. på vägen tillbaka så ser vi bengt och lotta igen. Läkaren som ambulansen ringde till tyckte vi skulle avvakta för att han hade druckit. så där satt bengt och hade riktigt ont utanför b2. Polisen kom och crille körde och prata med de,jag stannade kvar och pratade med bengt,men han kunde knappt prata så ont hade han. Polisen kom och pratade med honom och de skjutsade han till crille, men det blev kyrkan istället, jag vet inte riktigt vad som hände där, om polisen tyckte då att han skulle åka in och attt de ringde ambulansen igen. Men ambulansen kom och bengt kom iväg denna gången.Men hur det är med han nu vet jag inte ännu. När polisen skulle skjutsa bengt så gick jag hem för tomas var hemma hos mig och väntade på att vi skulle äta lite nattamat, men han hade däckat när jag kom hem, rätt skönt faktikt.
Idag blir det nog bara och ta det lugnt, mår lite illa. Sov inte så bra iheller, vaknade flera gånger. Sen sa jag till tomas att jag skulle iväg, för jag ville att han skulle gå hem, ville vara själv. så han gick hem, jag satte mig vid datorn sen sov jag lite men inte så mycket. För en stund sen tittade jag på demostrationståget och lyssnade på musikkåren som spelade, de skulle till trollsjön .
ps fick veta precis att bengt fortvarande är på sjukhuset. ds

Inga kommentarer: