tisdag, maj 11, 2010

"fristad"

det har varit en bra dag idag. Men vad jag har gjort känner jag inte för och berätta, inte idag. ibland gör man inte alltid det. Hoppas att kvällen fortsätter och vara bra med :)
Kan i alla fall berätta att jag pratade med jessica idag, hoppas du o familjen får det bra i k-hamn. Hoppas att det inte var något allvarligt med samuels fot. Men det var bra att du uppmärksammade mig på en sak.(du vet säkert vad jag syftar på) jag ska bara försöka uppmärksamma det själv mer så att jag också märker det.Sen pratade vi om annat trevligt innan vi la på luren. Men det är ofattbart att vissa kan och vill "trampa" på en när man tex skriver i sin blogg att man inte mår bra och det är inte pga sjukdom utan att man mår dåligt psykiskt. Hade jag varit den vännen som läst att en vän till mig inte mår bra då hade jag stöttat och funnit där för den personen och inte hållt på något spel, eller gått på det personen på olika sätt men det är bara vad jag hade gjort,men så tänker inte alla tyvärr (när det gäller som den saken jag tog upp nu)
jag är glad att jag har skolan, det har blivit min "fristad", där kan jag vara ifred, ett bonus är ju att jag trivs mycket bra i skolan. I och med att skolan är en fristad så tycker jag faktiskt det är kul och plugga numera. Det kanske inte vara hela utbildningen ut men jag ska ta till vara så länge det varar åtminstone. men det var allt för mig för denna gången. skulle vara kul och få några kommentarer ibland men ni vågar väl inte (skojar bara eller inte)

2 kommentarer:

Jessica sa...

Hej Igen!
Tack för din omtanke.

Ja, är det inte märkligt att inte "folk" reagerar när de får det "serverat på silverfat"...

Då är det ju heller inte konstigt att samhället/världen ser ut som den gör!! Det är väl självklart att man hjälper sina vänner igenom en kris eller en dålig period.

Jag känner att jag måste få skryta lite : Jag är så glad att jag har fantastiska vänner som alltid finns där för mig. Jag har det faktiskt så lyxigt att jag inte ens behöver säga att jag mår dåligt, utan det ser/hör det på mig. Jag kan inte beskriva i ord hur mycket det betyder för mig, det är ren LYX!!

Är inte detta en självklarhet?

KRAM JESSICA

Marielle sa...

jo. det är lite märkligt. de som läser min blogg får så mycket gratis information om mig men ändå måste jag säga till dom att jag tex inte mår bra och kanske vill vara ifred eller bara ha någon som lyssnar eller bara finns till där. ja, jag tycker också att det är självklart att när man är vänner så ger och tar man, vad det än gäller.
ja. jessica. du har tur som har såna vänner som ser/hör att du inte mår bra utan att du ska behöva säga det. Det måste vara guldvärt och ha såna vänner. kram