torsdag, maj 06, 2010

rum för tankar

jag har inte så mycket skola nu, knappt något, jag saknar skolan. Att inte ha så mycket och göra var skönt i början men nu är det tråkigt och ha lite och göra,det ger rum till tankar.
låg i min säng och tänkte för en stund på mamma, vad hon missar när hon finns i himlen. Dom tankarna började komma igår n'är jag var hemma hos daniel och marie. De ska ju ha barn i Juli, men jag vet att när den dagen så kommer mamma le med sitt största leende från himlen och göra så att solen tittar fram, det är hennes tecken på att hon är med oss,daniel, mig och pappa. Jag vet att mamma finns hos oss när något stort händer och jag vet att hon visar tecken, det gäller bara för mig, och daniel och stanna upp och ta oss tid och hitta de tecknen.
Undra hur det är i himlen? kommer jag träffa mamma den dagen jag går bort? uch döden känns hemsk ibland, tänk att jag bara ska leva i kanske 40 år till sen vara död för alltid. Men jag tror det finns ett liv efter döden. Men ändå känns den tanken hemsk ibland. Jag tror att vi alla tänker den tanken ibland och att ni kan dela den tanken med mig.Jag har inte varit på din grav på länge men du ska veta att du inte är bortglömd, det kommer du aldrig bli. Ska gå ditt en dag, känns alltid så lättande när jag varit där, när jag är där vid din grav så vet jag att du är där och hör när jag pratar med dig. Jag känner din närvaro. låter kanske konstigt men så är det.ska avsluta med och säga att: mamma, du kommer alltid finnas i mitt hjärta.
Men nu till något trevligare.
idag vet jag inte riktigt vad som händer, crille ville att vi skulle träffas, det blir väl förmodligen det, ska nog också åka till netto och handla lite mat om en stund.
00,17
har varit hos crille nu ikväll. vi satt mest och pratade och sen käkade vi pizza. det var helt okey. sen när jag kom hem så pratade jag en stund med sofia på msn och nu har jag precis kollat klart på lyxfällan. det blir datorn ett tag till men sen får man väl gå och sova

Inga kommentarer: