söndag, maj 30, 2010

saknar

helgen har faktiskt varit mycket bra. Men det bästa var nog ändå som hände i fredags natt när jag o bengan var på gulex och skulle köpa pizza, då fick jag verkligen en glad överraskning.Sen fortsatte den natten/morgon fram till halv 7 och vara bra. Sen igår kväll var det trevligt på kusinens 35 årsfest. Mycket god mat, potatisgratäng, rostbiff, sås, sallad och så vin till det. sen tårta, kaffe och baileys. Till Förrätt var det champange, ost och kex. Så bara det var mycket trevligt. Jag blev lite stolt över mig själv, jag är inte så bra på och ta kontakt med nya människor, men igår var det jag som började prata med kusinens flickvän sen satt vi och pratade en del under kvällen. det var skönt och "visa" släkten att ´jag har förändras lite och blivit mycket mer uttåtriktad än innan. Men det är inte lätt och visa att man har förändras inför släkt och familj, man faller lätt in i sin gamla roll. Men igår tyckte jag att jag visade släkten det. Sen efter kusinen gick jag hem till crille, vi satt och pratade lite, sofia och bengan var också där, när man sitter och pratar så som vi gjorde så kommer man på något sätt närmre varandra. Och så blev det några groggar . Det var några som hörde av sig och ville jag skulle komma till krogsvängen men jag kände inte alls för det, kände/känner att det är skönt att jag inte gick på krogsvängen i år. Men jag hade mycket trevligt ändå.
så idag så trodde jag att jag skulle sova länge, men jag vaknade tidigt sen låg jag och halvsov till 12 sen vid 13 gick jag ner på marknaden och träffade på monica o nicko o töserna så var lite med dom där, sen gick jag några rundor för mig själv och sen gick jag o handla mat till ikväll. Idag blir det nog en lugn dag. är rätt trött känner jag.
Måste nämna något om morsdag. det är ju det idag. Än idag kan jag tyckte att det är lite småjobbigt när man hör andra folk ska hem till mamma och fira henne och de ska äta middag och så, och själv sitter jag ensam i min lägenhet och bara kan tänka på henne. Daniel ringde för en stund sen., han hade varit på mammas grav och satt liljekonvalijer. Hon älskade de blommorna. uch känner att jag saknar henne nu när jag skriver om henne. och idag så känns saknaden mer än de andra dagarna. JAg tycker man ska ta bort mors/fars dag och alla hjärtans dag. För tänk på alla de som inte har någon mamma eller pappa, vi vill ju också fira våra men det kan vi ju inte hur gärna vi vill det.

1 kommentar:

Suz sa...

Min lilla mamma älskade ocks liljekonvaljer. Jag känner igen mig i det du skriver och ibland kan jag känna mig så arg och frustrerad för att jag inte har någon mamma kvar att ringa till eller hälsa på!