onsdag, maj 05, 2010

bra dag hittills, hur länge det nu varar???

imorse var jag på arbetsinterju på bemaningen inom äldreomsorgen. gjorde väl inte mitt bästa intryck. ska jag vara ärlig så är jobb inom äldreomsorgen inget för mig, men eftersom jag behöver sommarjobb så söker jag det också. men till den tjänsten hade 700 personer sökt. och de har redan tillsatt de flesta sommarvikarier men de interjuvar fler för att som hon sa att man vet aldrig om någon hoppar av och så. Men de skulle höra av sig om de fick ett jobb till mig.
sen efter jobbinterjuvn gick jag hem och sov nån timme till och nu sitter jag vid datorn, ska väl försöka plugga lite idag med. Sen ikväll blir det middag hos daniel. Det ska bli kul .

har fått höra att en del saker som jag skriver i min blogg inte passar alla människor, men så blir det ibland. jag kan inte skriva så det passar alla, då blir det inte min blogg om ni förstår vad jag menar. Mycket skriver jag för min egen del, att ha en plats att skriva av sig på, en plats att minnas på. Sen är det kul att jag har läsare som följer den och ibland skriver jag om allmänna saker som jag har hört i media eller om lärarutbildningen, för jag vill inte bara skriva om mitt liv, mina tankar. vill att bloggen ska vara lite allmäm blogg också.
nu är det dags och plugga. ha en bra dag
21,20
var på middag hos daniel och marie. det var som det var, finns inte så mycket och skriva om det, inte här i alla fall. Men middagen jag fick var mycket god, fläskfile,pommes, och jätte god sås. Sen blev det kaffe och lite tv innan jag åkte hem vid 8 tiden.
känns lite ensamt ikväll, hade varit kul med lite sällskap,tänker på några personer som ligger mig varmt om hjärtat.
23,15
trodde inte det skulle bli något pluggande idag. Men har suttit nu i lite mer än timme och pluggat, har skrivit om min sångpåse om sången 5 små apor hoppade i sängen och motiverat varför jag valt den. Sen läste jag igenom omtentan snabbt. Kände inte alls för att plugga innan idag men nu ikväll eller tidiga natt hdae jag tråkigt och kände för och plugga så då ska man passa på och göra det :) så nu ska jag bara ta det lugnt

3 kommentarer:

du vet vem det är... sa...

Hej!

äh, skit i det Marielle. Du är ju verkligen inte fräck eller otrevlig i ditt skrivande, men kanske det är så att sanningen svider för vissa....

Det är ju frivilligt att klicka sig in på din sida, och om man inte vill det, så är det ju bara att låta bli; eller hur?

Have a nice day :)

Anonym sa...

Du vet vem JAG är ska det självklart stå!!

Marielle sa...

tack dina ord värmde. nej. jag tycker själv att jag inte är det. men det är nog så som du skriver att sanningen svider för vissa.
ha en bra dag själv