fredag, januari 29, 2010

ny vän

jag har fått en ny kompis kanske.man kan ju hoppas. som jag har berättat tidigare så har jag ny basgrupp och nytt arbetslag... jag trivs jätte bra med min nya arbetslag, de är trevliga .
en från min mentorsgrupp kom i mitt arbetslag. innnan på mentorsträffarna så hade vi ingen kontakt med varandra men när vi hamna i samma arbetslag i matte kursen så började vi prata direkt och så har det fortsatt och vara.väldigt trevligt tycker jag....
vi pratar inte bara i skolan utan på msn också. vi har pratat om att hitta på något utanför skolan och det skulle vara väldigt kul....
hoppas vänskapen mellan oss består

20 kommentarer:

Jessica sa...

God Morgon Melle Måtte!

Det var en glad nyhet, och så spännande för dig med en ny vän, det behöver du verkligen!!

Måste erkänna att jag har väntat på detta länge :) Hoppas det här är en person som ger dig lite mer än vad de andra sk vännerna har gjort!

Anonym sa...

Härligt med ny vänskap..men alla dina vänner sviker väl inte dig?

marielle sa...

hej Jessica!
ja, det är kul med en ny vänskap. hoppas samuel mår lite bättre idag.... kram

Marielle sa...

svar till anonym :
det beror vad du menar med sviker? sviker kan vara olika saker för olika personer...

Anonym sa...

Menar att alla dina vänner har väl inte svikit dig? Låter som att alla har dragits över en kant..För alla ens vänner kan inte svika en.

Diana sa...

Kul att du fått en ny vän! Måste dock hålla med den anonyme om att ni får det att låta som att alla dina vänner är precis likadana vilket betyder att jag också svikit dig?

Marielle sa...

svar till anonym: varför är du annonym? givitvis har alla inte svikit mig.jag har vänner som jag är mycket glad över och ha. jag har inte ens ordet svikt i mitt inlägg...

marielle sa...

svar till diana: nej alla har inte svikig mig,jag har inte ens använt ordet svikt i inlägget. bara att jag är glad över och ha en ny vän...

Marielle sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
marielle sa...

jag vet inte om jag har misstagit mig men det verkar som någon/några stör sig på att jag har fått en ny vän... och varför skriva en kommentar om man ska vara anonym och inte skriva ut sitt namn... står man inte för vad man tycker eller?

Diana sa...

Som sagt tycker jag det är jättekul att du fått en ny vän inte det jag menar. Jag menar bara och då är det främst i tidigare inlägg att du får det att låta som att alla är likadana!

Anonym sa...

Anledningen till att jag är anomym är för att du känner inte mig..Såg bara din blogg och började läsa.. Jag bara säger vad jag tycker..läser man mellan raderna på ditt inlägg och det även Jessica skrev kanske de vännerna som inte har svikit dig tar illa vid sig.

Marielle sa...

svar till anonym: kul att du har hittat hit. men det är mycket inte du vet om mina vänner eller om mitt liv.... det är lätt och slänga ur sig en kommentar när man kan vara annonym och när man vet lite om hela sitrationen.... om du hade vetat lite mer så hade du aldrig skrivit så...

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
marielle sa...

ja det gjorde jag och jag tar bort ditt inlägg...jag menade inte att alla har svikit mig men sen att de känner sig träffade det är upp till dom... de borde veta om jag menar just den personen eller inte...
är man en riktig vän så sviker man inte

marielle sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
marielle sa...

svar till diana: nej. alla är inte likadana. förstår inte varför du känner dig träffad... du vet vad jag tycker om din vänskap!!!

jessica sa...

Wow, lite reaktioner, äntligen!!

Det är precis vad jag anser att du behöver Marielle, att du får förklarat, bekräftat och sagt att du faktiskt har vänner som bryr sig!, och höra det direkt från dem.

Jag tycker att du och Diana borde snacka om det här nästa gång ni ses, det verkar som ni bägga kan må lite bättre av det :)

Ja, jag tar mig faktiskt friheten, att reagera och uttrycka mig angående Marielles vänskapskrets.
Det gör jag för att vi pratar ofta i telefon, och jag blir då insatt i tex en händelse, även om jag dock bara hör en sida av saken... Jag skriver dessa kommentarer för att stötta Marielle och för att ge henne en annan vinkel, som för mig är sanningen...
Det är väl det vänner är till för...


kram

Marielle sa...

svar till jessica:
ja . du kanske har rätt ... diana o jag borde kanske prata om detta... för hon ska inte alls behöva känna sig träffad och det trodde jag att hon visste.
jag är oerhört glad över att jag har jessica och att vi kan prata om det mesta... och ibland få en annan synvinkel än den jag sjäv kanske har... jag har är också glad att hon stöttar mig när det gäller en del av mina vänner... kram