tisdag, januari 12, 2010

fältdag på fridebo+ gammal kärlek

idag på ganska länge så fick jag gå upp tidigt imorse. jag skulle till fridebo för min sista fältdag. under dagen tänkte jag från och till om jag skulle kunna tänka mig vara kvar där sen om ett år. jag trivs så himla bra med barngruppen men mindre med mina handledare. Men ja, jag har tid och fundera hur jag vill ha det sen.
Är ledig imorgon ska sova länge. ska bli skönt. annars ska jag nog inte göra så mycket. får se vad som händer
22,15
fixade spotify idag. har suttit och fixat en del musik ikväll. men nu lyssnar jag på låten det kommer fixa sig med timbaktu. När jag hör de låten tänker jag ALLTID på mitt senaste ex jörgen. jag hade berättat för honom att jag var orolig att jag var med barn men som tur var jag inte det. men efter ett par dagar efter jag berättade det så spelade de denna låten på radion, kom ihåg att jörgen, hans familj och jag hade varit någonstans så vi satt i bilen.
konstigt att det minnet kommer upp varje gång jag hör låten det fixar sig alltid. för ett halv år sen kanske hade jag lite kontakt med honom. vi träffades ett par gånger. det kändes bra och träffa han men samtidigt inte. känns som han såg ner på mig och kanske gör fortvarande för att jag inte har lika fin utbildning som han. men han blev glad när jag berättade att jag pluggade på högskolan.
vet inte varför jag kom in på honom så mycket för han betyder inte så mycket för mig längre. men jag kommer ihåg hur förälskad jag var och hur bra och dåligt vi hade det vissa perioder. och hur grymt ledsen jag blev när det defentivt tog slut mellan han och mig. då hade vi gjort slut 2 gånger innan.Han var mitt längsta kärlek. vi var ihop i 1 1/2 år. men nu är han historia för mig.

2 kommentarer:

Diana sa...

Tänk på att det inte kommer vara samma barn om ett år! Några går väl upp till förskoleklass till hösten?

marielle sa...

ja. det vet jag men det är inte så många som går upp i förskoleklassen då... jag får helt enkelt se hur jag gör. har ju tid och tänka på det