tisdag, oktober 20, 2009

planering

sitter och planerar en aktivitet som jag ska göra med 4 barn imorgon. vi ska prata om hösten och om höstens färger. sen ska barnen få måla och även gå ut på gården för att titta på tex löv och se deras färger... jag hoppas det kommer gå bra imorgon. jag måste bli bättre i mitt ledarskap. vet inte varför det känns lite jobbigt med det men antar att det är mitt dåliga självförtroende som spökar...( alla andra fröknar gör det mycket bättre än mig) men det är bara och prova på annars riskerar jag underkänd ....
TYCKER NI MIN AKTIVITET VERKAR BRA??? SKRIV GÄRNA EN KOMMENTAR

idag på vft var jag rätt trött, men lede lite i samlingen... de tyckte jag började bra men blev lite sämre i slutet... nåt jag måste tänka på att hålla min ledarskap tydlig tills aktivitet är slutförd.

men egentligen är det kanske inte så konstigt att jag känner mig obekväm med att ta en ledarroll och få bestämma och ta kontroll över en grupp. det är nåt jag aldrig har fått göra annars i det privata livet. det är alltid nån som sagt till mig vad jag ska göra och nästan också vad jag ska tycka... det var i alla fall så när jag var mindre. jag är nog mer den som finns vid sidan och stöttar ledaren... hittar inget bra ord för det men jag tror ni förstår vad jag menar...
men det är nog bara nyttigt för mig att få känna att jag är ledare, jag kan ockås göra det. jag är lika bra som de andra... men nu måste jag sluta... ska skriva mina vft mål till min mentor sen gå och vila lite.

Inga kommentarer: