onsdag, oktober 28, 2009

att vara en ledare

har varit på praktiken idag. tog igen den dagen som jag var borta förra veckan. det var kul och komma tillbaka. vi hade lite barn som mest 11 stycken. det är ju höstlov nu och många är lediga från skolan och förskolan. jag ledde samlingen idag, för det vara bara jag o min handledare på förskolan som var där på vår avdelning. Så det var ett bra tillfälle där jag fick leda barngruppen. Det gick bra i början, barnen tyckte det var skoj sen blev det lite trams och då sa jag då slutar vi göra denna leken och sjunga istället. så jag gick och hämta kartongen med sånger så fick några välja sånger. det gick väl sådär men det var för att jag inte kunde sångerna riktigt. Men jag tyckte jag ledde gruppen bra och var tydlig i mitt ledarskap. Känns bra att det gick bra .
annars var dagen lugn, hade inte så mycket och göra, barnen leker rätt bra själv och så är det skönt och ha det lite lugnt också ibland. i vanliga fall har vi en barngrupp på 20 stycken.

efter praktiken var jag hos en kompis och nu har jag precis ätit.
imorgon blir det nova lund med diana . det ska bli kul och komma iväg från eslöv ett litet tag. sen på kvällen kommer några hit, hoppas bara det blir en trevlig kväll. men man vet aldrig när det gäller dom

Inga kommentarer: