torsdag, februari 04, 2010

ny basgrupp och tankar om högskolan

jag träffade min nya basgrupp idag. Dom verkade trevliga. sen hade jag lektion i matematik om att kunna se mönstret på olika figurer och sen räkna ut och kunna räkna ut formelerna på det man kommit fram till i figuren. det var inte helt lätt. och ska jag vara ärlig så förstår jag inte riktigt vad jag som lärare i förskolan ska kunna den typen av matte. Det är ju mer på högstadie och gymnaisnivå. men så är det när högskolan inte delar in oss studenter,de som tänkt jobba med gymnasieelever får den sortens matte och jag då som ska bli lärare inom förskolan läser det som hör till förskolan och den tidigare åren... Det tycker jag hade varit mycket bättre. Men nu är det som det är, att alla oavsett inriktigning på åldern på eleverna så ska vi läsa gemensam matte och då blir det såhär.
i övrigt trivs jag bättre i skolan nu. måste bara försöka koncentrear mig mer när jag är i skolan och inte tänka på annat.
annars händer det inte mycket i mitt liv, är mest hemma själv, sover en hel del.,pluggar imellanåt. och sitter vid datorn. så spännade är mitt liv nu. NOT

förresten 'är det nån som bra på matte? om som skulle vilja hjälpa med lite ? hör gärna av er då...

Inga kommentarer: