måndag, februari 08, 2010

Laborativa arbetssätt

vi hade en lektion i labortativa arbetsätt idag på eftermiddagen. det var hur man kan göra matematik lite roligare och kanske till och med öka förståelsen för mate. genom att använda kvadrater, tärningar,frukter, färger istället bara för att räkna i matteboken och se en massa siffror där- vi fick prova ¨på flera olika såna sätt. VI gjorde det i 2 timmar. det var aldeles för länge.det hade räckt med en timme sen tröttnade man på det och började prata om nåt helt annat.först tyckte jag det var en onödlig lektion men nu tycker jag den var bra men dryg för läraren drog ut på det väldigt mycket. vi skulle prova 8 saker i 20 min. hade kanske räckt med 2 -3 saker och sen diskuttion om det och sen gått vidare med annat . Men den var bra för att man fick själv prova på och räkna med hjälp av de reskapen....
men nog om skolan....
nu håller jag på att tvätta och sen ska jag vila lite... vet inte vad som händer sen....det kanske händer nåt roligt. man kan ju hoppas
21,30
känner mig duktig idag. när jag kom hem från skolan så började jag tvätta direkt sen började jag storstäda och nu har jag precis hämtat upp tvätten. har också lagt in lite annonser på olika ställen på lite böcker som jag ska sälja .... kan ju alltid hoppas att någon ringer på dom. men nu ska jag bara ta det lugnt.
imorgon ska jag fika med alexandra . ska också försöka plugga till omtentan också. skönt att jag är ledig imorgon

Inga kommentarer: