tisdag, september 29, 2009

svenska hollywood fruar

såg det programmet igår. har hört en del om det så igår tittade jag på det. anna anka verkar ju vara helt dum i huvudet, verkar som hon saknar förstånd i huvudtaget.
tyckte lite synd om hennes barn när de skulle bli plåtande.. sonen ville inte... men anna tvingnade nästan honoom och ställa upp... annars skulle han inte på godis och det ena med det andra... när jag blir förälder ska jag inte tvinga mina barn till nåt de inte vill... det blir inte bra... det vet jag....

idag var jag på en rolig föreläsning... det var en ung kille, Miri Behrang som föreläste lite om sin uppväxt och hur man kan få barn och elever att bli intresserad av kärnämnen .
när han först kom in i föreläsningsalen så tänkte man vem är han... det är väl inte han som ska föreläsa... mycket pga hans kläder.... han var hip hopare... men när han väl började föreläsa så var han rolig samtidigt som han berättade hur ,man kan göra elever intresserad för skolan, genom att möta eleven genom tex musiken... som idag många elever lyssar på,.... och därigenom få in svenska, matte osv...
och så berättade han om sitt liv... vi har alla har ju fördomar och det stämmer ,,, när jag såg honom så tänkte jag att vad har han och säga som kan vara viktigt för oss studenter och lära , men faktiskt han kom med många funderingar just om fördomar men även olika förslag.
det var en rolig föreläsning... en artikel i sydsvenskan om honom
http://sydsvenskan.se/malmo/article360588/Behrang-Miri-far-ungdomar-att-lyssna.html
17,55
har bestämt mig nu hur jag ska ha det på min födelsedag. efter mycket funderingar så kommer jag bjuda min familj. kan nog ändå vara lite trevligt trots allt. sen på kvällen kommer kompisarna

Inga kommentarer: