söndag, september 20, 2009

livet

vad är det för liv man lever egentligen. jag vet inte vad jag ska tycka eller tänka om vissa saker längre... tycker det är sjukt alltihop bara. men jag orkar inte bry mig eller lägga ner energi på det längre som inte rör mig egentligen men kanske indirekt ändå. för att jag blir inbland när folk vill komma och prata när de har det jobbigt. visst det är kul och hedrade att de ger mig det förtroenndet men det blir för mycket ibland. jag har även en gräns,,för jag har mina "problem" .
Men jag är faktiskt glad över mig själv att jag visar mer vad jag tycker. har varit rätt dålig på det innan... men som alla andra gånger så löser det sig igen och jag står där själv och de andra som hade " problem" har sina bra dagar igen med sina kärlekar.
men nu orkar jag inte skriva mer... ska sova nu.
17,10
ska kanske skriva vad jag gjorde igår. på dagen verkade det som det inte skulle hända nåt på kvällen men sen vid halv 7 så frågade nicko om han kunde komma hit, ta med sina några öl och sitta och prata lite. så vid 8 kom han hit, vi satt och pratade lite sen vid 9 så messa håkan och frågade om han också kunde komma upp för att han hade varit med ett par andra vänner innan men så skulle de iväg. så håkan kom också upp till mig. vi satt och pratade och lyssnade på musik. jag hade tänkt gå ner till b2 men i och med det var trevligt här hemma så stunta jag i det. men vid halv 2 gick vi ner ditt för några ville träffa oss... och det var¨då det tråkiga hände. folk blev lesna,arga... men så blir det kanske när man inte vet hur man känner och vill ha det...
19,40
har precis suttit och översatt en engelsk text. det var svårt. det var nog den svåraste texten hittills som jag har jobbat med på skolan. men nu har jag gjort den klar.
ni säger att jag kan komma och prata mer om det är nåt. jag vet att jag är dålig på att öppna mig men när jag väl försöker och vi börjar prata lite så blir det avbrutit, ni ska iväg, eller ska ni göra nåt... sen när det passar er så börjar ni prata igen om det men då kanske jag inte har lust och prata om det.... jag vet inte om jag kan öppna mig och berätta hur jag har det för er mer... för det kommer alltid nåt annat som är viktigare när jag väl börjat berätta....

saknar ditt sällskap. var ett par veckor sen jag träffade dig. vill bara träffa dig nu.lyssnar på winnrtbäck nu .. men det känns lite småjobbigt... winnerrbäck är så förknippat med dig. jag vet vad du vill men för min egen del känns det lite jobbigt just nu

2 kommentarer:

Anonym sa...

Marielle!!
Nu får du ta och skärpa dig!
Du skriver ju samma ideligen hur besviken du är på dinna sk vänner och hur de inte bryr sig. Jag anser att du ska bryta med de idioterna nu. Det är inga vänner och, ja du har rätt - De bryr sig inte om dig eller respekterar dig . Jag förstår inte hur du kan låta dem behandla dig sådär, och hur du ideligen förnedrar dig inför de IDIOTERNA!! Skärp dig och visa att du menar allvar, herre gud, du är ju för fan 26 år, och inte 13... nä, gör något åt det, eller sluta klaga!!

Jag håller på dig.
Vännen

Marielle sa...

svar till vännen:: jag tror faktiskt inte du känner mig privat, för hade du gjort det så hade du inte gått på som du gör, visst du har rätt i många saker men det är också många saker du inte vet om ...
jag vet att jag borde visa mer för dom att jag menar allvar... och jag tror de börjar göra det nu.
det är lätt för dig och sitta och skriva när du är annonym men stå för det du skriver och berätta vem du är. jag kanske blir ledsen över att du går på som du gör.