onsdag, november 17, 2010

winnerbäck

Hur började jag lyssna på winnerbäck och varför är hans musik så betydelsefull för mig??
För att besvara frågorna så var det min kära vän Jonas som gjorde att jag började lyssna på Winnerbäck. När vi träffades så lyssnade vi mycket på hans musik och ju mer jag lyssnade på Winnerbäck desstu mer tyckte jag om honom men då lyssnade jag inte så mycket på hans texter men det är något jag har börjat göra nu de senaste åren. och hans texter går rakt in i hjärtat. Underbart vackert och hans texter beskriver ofta det man känner själv, det är som jag hade stått och berättat för honom hur jag känner inför något. finns alltid en låt som passar till vilket känslointryck jag har då.
Jag kommer ihåg den första konserten med winnerbäck, det var i malmö baltiska hallen. Kommer ihåg den som igår, det gör jag även med min andra konsert med honom. Sitter just nu och lyssnar på Du hade tid från malmö festivalen, jag får rysningar... Grym känsla man hade den kvällen.
jag hoppas winnerbäck är artist många år till... och jag får fortsätta njuta av hans underbara texten som går rakt in i hjärtat varje gång.
en låt som jag alltid kommer tycka om är kom änglar , men den har en liten historia med sig också... ( men vad det är ... är min hemlis... )

Inga kommentarer: