torsdag, november 04, 2010

tankar om barn

idag fick jag tankar om de här med barn. Tänk när man var barn då hade man inga beskymmer, det enda man hade problem var föräldrarna, som sa till vad man fick göra och inte göra. Det är tur att barn inte tänker framåt och inte vet vad som väntar dem senare i livet...
Men om man ser på barn idag och när jag var barn så tror jag faktiskt att jag hade det bättre. När jag var barn kunde man ta det lite lugnare, som barn behövde man inte vara mer på alla aktiviteter, man behövde inte tänka på vilka kläder man skulle ha på sig, man dög ändå. Idag är det tyvärr tuffare klimat till o med inom förskolan och hur barnen ska vara för att passa in.
jag gick i leksaksaffären idag, vilka fina leksaker det finns, ta bara leksaken som precis ser ut som en kassa apparat.... leksakerna ser så verkliga ut. och det tycker jag är både bra och dåligt. Varför ska man introducera saker som vuxna använder som tex microvågsugn så tidigt för barn? kan det inte bara räcka med docker, att de ritar, pysslar, utklädsel, sådana saker`???
ibland när jag har det jobbigt och när jag ser ett barn på stan så tänker jag kan inte jag få vara barn igen, slippa alla problem, skitsnack, allt jobbigt som har med vuxenvärlden och göra. Men samtidigt som jag vill det så vill jag inte gå igenom allt igen... och det behöver jag ju göra om jag skulle bli barn igen.
kommer inte på mer och skriva som jag kan tänka mig dela med mig av när det gäller tankar om barn

Inga kommentarer: