tisdag, november 16, 2010

internets negativa sidor

jag sitter och kollar runt på internet och hittade det omtalade klippet som lades ut i början av oktober. Det var en kille som tog livet av sig och han filmade det, folk som var på den sidan kunde allså se när han begick självmord. Jag har hört om det och tv har debatterat om det. ( om man ska begränsa internet, att man inte kan lägga ut vad som helst)
Som jag berättade i början hittade jag klippet och såg det, det var det värsta jag sett. Det fick mig och må illa . Jag förstår inte att att vissa sidor inte bara plockar bort länken... sånt ska inte få visas tycker jag. JAg tycker man måste dra en gräns för vad man får lägga upp och visa på nätet, annars kan det bli hur som helst. Men jag förstår också att det är svårt och göra en sån begränsning. Men något måste kunnas göras... För tänk om ett litet barn hittar detta klippet och ser det... hur kommer det barnet må och vad får barnet för tankar sen.. jag menar inte att den får självmordstankar men givitvis skapar klippet tankar... Vem besvarar barnets frågor... nä, ta bort klippet nu... och radera allt som skrev innan självmordet innan( killen som tog självmord hade deltagit i ett forum och där finns samtal om självmordet)
kände bara att jag var tvungen och skriva om det, för det var något som berörde mig mycket .... ,men jag tänker inte lägga ut länken här som ni förstår... jag vill inte att ni ska se det.... (ångrar att jag gick själv in och titta...)
vad tycker ni? ska man få lägg ut vad som helst på internet???

Inga kommentarer: