tisdag, oktober 12, 2010

projekt bondgården

idag på förmiddagen var jag på förskolan och gjorde mitt projekt som jag samtidigt håller på och skriva en uppsats om. Vi var på 4 h gården. Men först gjorde vi en återkoppling på det som vi gjorde förra gången. Sen gick vi ditt och barnen tyckte det var kul. Min ena handledare var också med. vi hade de barnen som jag hade gjort projektet med plus 2 barn och jag var lika mycket ledare som min handledare... hon bara följde med .
Det gick jätte bra och det var kul på 4 h gården. barnen är så snälla. sen när vi kom tillbaka till gården så gjorde jag en avslutningen på projektet med att prata med barnen om projektet, om vad var som roligaste, lärde de sig någon. ( Det var inget som jag hade tänkt på utan min handledare sa att jag kunde göra så för att också få med barnens tankar och inte bara mina om projektet...)
och sen gav faktiskt handledaren mig positiv kritik och även idéer till nästa gång jag ska göra ett projekt. jag har ju gjort detta utan någon bedömning men mina handledare ändå "råkat" lyssna lite och de tyckte det var jätte bra när jag lede barnen. att jag var bättre ledare och det sa jag att jag kändes bättre när jag inte blev bedömd och att det påverkade min ledarroll.
Min handledare betee sig nu som en handledare ska göra,. vi pratade om mitt projekt, gav synvinklar som jag kanske inte hade tänkt på annars, och sen vad jag kunde tänka på till nästa gång att jag kunde vara med kreativ med barnen och det bästa var ändå när de tyckte att jag genomförde projektet på ett bra sätt.

2 kommentarer:

Mocki sa...

Måste kännas underbart!!!!!
Är ju så en handledare ska vara.

Marielle sa...

ja det är så en handledare ska vara... inte som de var innan, för då var de inga handledare