söndag, oktober 17, 2010

Dop för Anton

idag hölls det dop för anton i västra strö kyrka kl 13,00. Vi var ungefär 60 stycken som ville fira hans dop.Det var jätte fint i kyrkan, prästen höll en fin dopgudtjänst och anton var så duktig igenom hela dopet. Han var så fin i sin dopklänning. När gudtjänsten börja så gick martin med ett korset in och sen daniel o marie och anton och sen prästen. sen började gudtjänsten, martin var fadder. Daniel o marie var två stolta föräldrar. och när anton skulle döpas så var han så snäll och prästen var så gullig mot honom. Sen sjöng vi lite psalmer och sånt som man gör på gudtjänst. Svåger Lennart läste också en fin vers till Anton... det var något ingen visste om.... fint gjort....
Sen efter dopgudtjänsten blev hem till öslöv på mat. Det var jätte kul och träffa daniels kompisar igen. Tycker verkligen om dom. jätte kul och prata med martin som nog har kännt mig längst av daniels kompisar. (kommer ihåg när jag bodde hemma att daniel o martin kom och hämta mig när jag hade varit på dicso på medborgarhuset., Men det är bara ett av många fina minne jag har med martin) Det var många som ville hålla i anton. pappa var faktiskt rätt gullig när han sa till marie att han ville ta anton lite, pappa var gullig mot anton. det betyder nog väldigt mycket för pappa att ha blivit farfar. Sen höll jag också honom ett tag.... jag behöver ju inte säga att jag tyckte om det, det kan ni ju själva tänka er.... helt underbar är anton....

Sen vid halv 5 började folket åka hem och de jag åkte med skulle också hem då så då fick jag också åka. Hade velat vara kvar en stund längre men ingen annan kunde tänka sig och köra in mig( tänker då på S o p.)Tyckte de kunde erbjuda sig men de tänkte väl att jag kunde åka hem med dom som jag kom ditt där med också... men att de inte tänte på att jag kanske skulle vara vilja kvar en stund till... så jag var rätt kall mot p och s, sa typ bara hejdå och gick där ifrån, (men nu när jag tänker efter så gjorde det nog inget att jag åkte hem då... tror de flesta åkte hem ändå runt den tiden. Men då i den sitrationen så tänkte jag så som jag skrev ovan om s o p. )
sen när jag kom hem så kände jag för och göra något så jag gick till crille o bengt och drack cider och satt och pratade o spelade kort.....

Och en dag som denna går tankarna ocskå givitvis till mamma. Men mamma även om inte vi såg dig så vet jag att du var med ändå, du hade din hemliga plats i kyrkan och såg Anton döpas och du log. Det var du som hade ordnat att vi fick fint väder. Det var din present.
Helgen har varit underbar främst då idag och sen igår efter jag kommit hem från daniel o marie ....kvällen blev inte så lugn som jag trodde den skulle bli från början ;)

Inga kommentarer: