torsdag, oktober 28, 2010

påfrestande

att ha en blogg ska ju vara kul och man ska kunna skriva någonlunda fritt om det man vill ha skrivit. Men tyvärr för min del så har mitt bloggande det senaste halvåret blivit jobbigt och tungt på många olika sätt som jag tyvärr inte vill ta upp här....känns numera att jag skriver bara för att att jag ska skriva.. jag skriver inte med glädje längre. jag får kommentarer när jag skriver något negativit men ALDRIG när jag skriver hur jag har det i skolan eller något annat positivt.
det som var en kul grej från början känns ju som en tung sten...
kanske ska sluta blogga.... eller vad säger ni?

4 kommentarer:

Sofia sa...

Du kanske ska börja skriva om mer positiva saker som är roligare så kanske det känns bättre efter ett tag. Tycker inte att du ska sluta skriva helt, vet ju att du gillar det men som du skriver ska det ju inte kännas jobbigt att skriva. Ta det lugnt med att skriva vissa saker kanske så kanske det inte känns så påfrestande med alla kommentarer och sånt heller:-) kram.

Marielle sa...

Jag har inte skrivit negativa saker på ett tag förrän i förregår.och då genast får jag kommentarer.men jag vet också varför jag får dem.men det skulle ju vara kul och få kommentarer när man skriver något positivt med.

Jessica sa...

Hej!

Jag håller med Sofia!!

Fokusera på det positiva i ditt liv, och satsa på de människor som satsar på dig och ger dig något tillbaka:)

Ibland får man bara inse att vissa personer/relationer samt roll förblir som de är tyvärr :(

Det är dags för dig att möta din fiende i dörren och bara ta tag i problemet Marielle!!

Som den anonyme sa, gå till dina äkta vänner och låt dem insperera dig, de kommer att ställa för dig!

Tack för fint sms!

Kram Jessica

Marielle sa...

men om jag inte vet vem mina äkta vänner är ens ????