fredag, september 02, 2011

kursintroduktion för examensarbetet

imorse åkte jag in till skolan för en ny kursintroduktion för examensarbetet. Kändes lite konstigt att komma tillbaka till skolan igen efter 3 månader men kul och träffa sina kurskamrater.. Föreläsningen om examensarbetet var helt okey, fick lite mer klart vad som gäller. Jag har drygt 1 1/2 månad och skriva det. Men som tur är behöver det inte vara helt färdigt men man ska ha hunnit skriva en hel del på alla kapitlen i uppsatsen. Sen efter det blir det seminarum på uppsatsen och sen förmodlingen komplettering. Sen ska uppsatsen vara helt färdig. Examensarbetet som jag kommer skriva är typ som en c uppsats om man skriver på grundnivå och d uppsats på avancerad nivå.Viss skillnad från när man skrev uppsats i gymnasiet.. Men samtidigt som det kommer bli lite svårt med examensarbetet/uppsatsen så komer det vara roligt också och skriva det. Ämnet är personligt och något som jag tänkt på länge... Får hoppas att uppsatsen blir så bra som jag hoppas... sen efter förläsningen så stannade jag kvar lite på skolan och satt och pratade med några kurskamrater, blev en del prat om examensarbetet och om framtiden som utbildad förskollärare. och så lite roliga saker som hänt på sommarlovet.
nu har jag precis ätit lite lunch, ska gå och vila lite sen... blev inte så mycket sömn inatt...
tänker på mitt hjärta som är på jobbet nu... det var allt för den här gången

Inga kommentarer: