tisdag, maj 31, 2011

att vara adopterad

många av er vet att jag skriver mitt projektarbete/projektplan, förarbete till det riktiga examensarbetet efter sommaren om ämnet adopterade och deras identitetskapande. Att srkiva det arbetet får mig att tänka på mig själv men också få svar på de frågor som jag ställt mig under antal år.
En sak jag undrar över eller det är egentligen två saker som jag undrar över, det första är:varför pratas det inget om oss adopterade,nästan inget i teoretisk forskning, i samhället. Varför har det blivit så?? är kunskapen om oss så dålig så ingen vill ta upp frågan.??
Den andra är: varför tar aldrig mina vänner upp det? är det så att de inte tänker på det, att ni ser mig som svensk, eller att ni inte vill såra mig med era frågor. Hade jag varit er så hade jag nog undrat hur jag ser det på att vara svensk men se ut som icke-svensk.
Många av er tror nog nu att jag ska vara personlig och skriva om mig som adopterad och mina tankar kring det. Men det tänker jag inte göra. Jag tänker inte bjuda er på den gratis informationen. Vill ni veta eller undrar över något om min identitet som adopterad så är ni mer än välkomna och fråga mig det via facebook eller varför inte personligen. Jag svara på det mesta...

Inga kommentarer: