torsdag, december 09, 2010

brottsofferföreningen och polisen

idag ringde samonrdnaren för brottsofferföreningen till mig. Hon hade fått mitt ärende på sitt bord och skulle ringa och kolla hur jag mådde och mina tankar kring det som hänt. Hon frågade om jag ville prata med någon från brottsoffer föreningen...
jag tycker det är jätte bra att polisen lämnar ärende till samordnaren som sedan ringer upp och kollar hur det är. Det tycker jag är en fin tanke plus det att jag som är offer i detta fallet känner mig bekräftad och tagen på allvar när det gäller mina känslor kring det hände. För det kan ju faktiskt vara att jag tycker detta är jätte jobbigt.
En del folk klagar så mycket på poliserna, att de inte gör sitt jobb bla bla bla. Men jag tror det bara är en liten del människor som har haft oturen och få dåliga" rötägg" poliser när de behövt dom. Jag tror över lag att polisen är mycket bra och gör ett bra jobb. Poliserna som var här igår,var mycket trevliga, lyssnade på min oro. Det var absolut inget och anmärka på där. Det ända jag kan klaga på att det tog 1 timme innan de kom hit och det är en lång väntan. Men när de väl var här så funkade det jätte bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men Gud, vad har hänt?
Kram på dig Marielle!
// Pernilla Håkansson