tisdag, januari 25, 2011

till min ängel

Känner för att skriva till dig idag... saknar dig. Du ska tro att gården där hemma blir fin.Daniel o Marie renoverar och målar om. Önskar du kunde se det med egna ögonen. Gården börjar få nytt liv igen och det är glädjande tycker jag. Jag önskar också att du kunde få träffa Anton, han är så underbart fin. Han gör sina framsteg... Du hade varit en stolt farmor.
Mamma, jag önskar jag kunde känna din närvaro som jag gjorde innan men det var ett bra tag sen jag gjorde det. jag saknar närvaron i rummet,även om jag inte ser dig så känner jag att du är där, och det gör mig trygg.
Jag hoppas att du även är lite stolt över mig som faktiskt hittills har klarat min utbildning så här långt. Jag ska kämpa för att fullfölja den för din skull.... önskar du kunde vara med på min examensdag...
åren bara springer iväg men för varje år som går blir det närmare att få träffa dig igen... du var specill. även om du var hård och bestäm så hade du innerst inne ett varmt hjärta.
Sitter här och minns hur jag "hatade " dig.( var då i tonåren) men antar att man ska göra det i den delen av livet...
som jag har skrivit förrut så önskar jag att jag fick 5 minuter med dig... jag vet exakt vad jag skulle säga till dig då... Än idag är saknade stor. För mig mamma är du fortvarde en del av familjen fast du inte finns längre. du är ju min mamma trots att du är död- Men jag är glad också över förändringarna som skett i familjen... nu kan det bara bli bättre... men jag glömmer aldrig dig för det...
du kommer alltid finnas i mitt hjärta!!!
din dotter marielle

3 kommentarer:

Marre! sa...

Fint skrivet Marielle :-) din mamma hade inte varit stolt över dig utan hon är det. Fast hon inte finns här på jorden så finns hon där inom dig.

Marielle sa...

tack marre för den fina kommentaren...

Diana sa...

Ja, det är klart att man vill ha respons på det man skriver! Får väl se lite hur jag gör men jag tycker ju det är kul att blogga.