måndag, februari 14, 2011

intensiv dag praktik ocb matlagningskur

Som många vet så började jag min vft(praktik)idag. Det var mycket jobbigt och gå upp i morse. Är ju inte van och gå upp kvart över 7 på morgonen. Sen åkte jag till Västerbo förskola. Mötes av en mycket trevlig handledare och efter det gick jag runt och hälsa på mitt blivande arbetslag och övrig personal. Sen började praktiken. Jag gick mina praktiktider också. Är väldigt nöjd med dem. Idag följde jag bara med förskolans rutiner, fick bra kontakt med barnen och även personelen. känns vekligen att man är välkommen. Det kan nog bli bra detta. Och en sak till som är skönt är att det är mindre barngrupp och det märks.
Sen vid 18,30 började matlagningskursen, vi lagade god mat och jag var med på alla grejorna. Det ända som känns lite jobbigt att jag är rätt så ung jämntfört med de andra men det funkade bra. ´Är lite stolt över mig själv att jag vågar pröva på saker och vågar ta för mig mer än vad jag gjorde för 3 år sen. Så helt klart har jag utvecklas på många sätt sedan jag började högskolan. Något som jag märker och känner nu... både genom mina tankar och handlingar. Men nu orkar jag inte skriva mer... Är riktigt trött nu....
Får se när vi hörs igen-...

Inga kommentarer: